Naar Leeuwarden 27 juli

27 juli 2021 - Leeuwarden, Nederland

Na een kopje koffie in Almere gingen we om 11.30 uur richting Leeuwarden. We kwamen om 12.40 aan bij het hotel.

Fietsen gepakt en hup naar het centrum. Daar haalden we een heerlijk broodje bij La Place om daarna met een voldaan gevoel een stadswandeling te maken met stadsgids Koos. Het was best druk in het centrum en we konden vaststellen dat de horeca na alle coronaperikelen weer eens veel gasten kon verwelkomen.

Broodje bij La Place

Leeuwarden heeft best veel bezienswaardigheden. Mooie geveltjes. Monumentale straatjes en alles ziet er nog authentiek uit. Het is te zien dat een paar jaar geleden deze stad de nominatie  Culturele  hoofdstad heeft gekregen.

Bruggetje

Na de wandeling  even een drankje genomen en daarna weer de fiets gepakt richting hotel. Prachtige luxe kamer op 8e verdieping bekeken  en we gingen ons voorbereiden op het diner. Ging ineens het brandalarm. Wat moeten we mee? Waar is de trap? Halverwege op de 4e verdieping belde Jet: VALS ALARM. We konden dus weer terug.

's Avonds gedineerd bij Baylings. Onverwacht prima voor een zeer acceptabele prijs. Blijkt dat de ober uit Loosdrecht komt, in Leeuwarden een opleiding volgt aan de Hogere Hotelschool. Gaat niet meer terug en is inmiddels bedrijfsleider. Hij wilde ons graag een rondleiding geven. Wat vroeger een antiquair was, is nu een huiskamergezellig restaurant. Het hele pand is 80 meter diep en heeft verrassend mooie zalen met prima mogelijkheden. Wat was dit een bijzondere toevoeging aan een leuke start.

Morgen richting Dokkum, kijkewaar Bonifatius vermoord werd.

1. Marieke:
    28 juli 2021
    Ziet er goed uit allemaal!!
    Veel plezier vandaag 😘