Van Franeker naar Workum 30 juli

30 juli 2021 - Workum, Nederland

De nacht van A en N in de Pipowagen verliep prima. Er was geen ontbijt, maar Koos en Jet hadden geregeld dat we in hun hotel konden aansluiten bij het ontbijt. Hoefden we niet met een lege maag de tocht van vandaag aan te gaan.

Het eerste deel naar Harlingen werd door de samenstellers van de Elfstedenfietsroute qua afstand verdubbeld tot ongeveer 20 km. In Harlingen nog even een kopje koffie en dan weer verder naar Bolswald en vervolgens Workum. Soms een mooi grindpad, maar voornamelijk saaie rechte stukken langs water en veel weilanden. Helaas maakten we geen bijzondere dingen  mee.

Gelukkig veel minder wind dan gisteren, zodat we de 46 km zonder oplaadpunt konden afleggen. Wel een enorm verschil dus als je weet dat met windkracht 5 er niet langer van trapondersteuning gebruik kon worden na 25 km bij de lichtste accu van Nico. We overwegen dan ook na thuiskomst een krachtiger accu aan te schaffen.

In Workum hadden we om 16.00 uur toegang gereserveerd bij het Jopie Huismanmuseum. Was weer de moeite waard.

We zijn nu ongeveer halverwege.

1. Joost en Nella:
    31 juli 2021
    Wat geweldig leuk om zo de 11 stedentocht te fietsen. En....... onverwacht slapen in een pipowagen heeft ook zijn charme.
    Geniet en fiets lekker verder en inderdaad een krachtiger accu aanschaffen is zeker een goede investering.