Slotetappe naar Leeuwarden 2 aug

2 augustus 2021 - Almere, Nederland

Vanuit prachtige logementen gaan we vandaag de Elfstedenfietstocht voltooien. Koos en Jet hadden een heerlijke locatie aan StadLogement Westersingel, met een tuin, een keuken en enorm veel ruimte. We konden er zelfs met 4 personen prima het Keezenspel spelen, waarbij Anne en Jet de serie van 3 partijen deze week 2 x winnend afsloten. Een prachtige prestatie want Koos en Nico vormen een koningskoppel. Het Logement Kingsize van Anne en Nico voldeed ook aan hoge verwachtingen. De deuren gingen open door een telefoonnummer te bellen, maar dan kwam je in een zeer ruime kamer met een eveneens ruime badkamer, weliswaar geschikt voor mensen met een lichamelijke handicap. Blijkbaar is de leeftijd van 71 jaar een indicatie.

IMG-20210802-WA0000-1

Het verschil zat hem in het ontbijt. Waar Koos en Jet naar de Stadsherberg moesten , kregen Anne en Nico een compleet ontbijt op de kamer, bezorgd in een doos door de Warme Bakker van Sneek.

IMG-20210802-WA0012Vertrek laatste etappe

De laatste etappe van 27 km zou volgens Buienradar onder de beste weersomstandigheden van onze fietsweek plaatsvinden, maar dat bleek niet waar. Hoewel we tussen Dokkum en Franeker op wk 5 en pittige regen getrakteerd werden, mochten we op deze slotroute toch zeker 15 minuten onder wk2 een regendouche nemen. Al met al, over de hele week genomen hebben we eigenlijk  mazzel gehad. Onze route was op zeker 90% van de tijd zonnig, droog en zeer goed berijdbaar.

IMG-20210802-WA0008soms dreigend weer

IMG-20210802-WA0074

Wat we ook deden tijdens onze mooie ritten dwars door natuurgebieden was het herkennen van vogels en bermplanten. Koos en Jet herkennen nu moeiteloos kwikstaartjes, torenvalken, boerenzwaluwen en buizerds. Ook weten ze biggenkruid en boterbloemen naast duizendblad en fluitekruid van elkaar te onderscheiden.

IMG-20210802-WA0002pluktuin

Op de laatste tussenstop met cappuccino werden we door Anne verrast met een Friese Elfstedentocht fietsmedaille. Toen we aankwamen bij de auto's hebben we elkaar gefeliciteerd met een welgemeende felicitatie vanwege een prachtige prestatie van ongeveer 240 km fietsen.  We hebben van elkaar genoten in deze memorabele tocht, waarmee we nu weer een wens van de bucketlist hebben kunnen afvinken

IMG-20210802-WA0014 lokwinske (Fr) = gefeliciteerd (Nl)

1. Diaan:
    3 augustus 2021
    Nou superleuk Nico! Ook dat kan weer afgevinkt! Met bewijs van.een medaille!
    Over Keezen gesproken..Jet en ik winnen altijd hoor van de mannen!
    Groet van Diaan!
  2. Jet van Dijk:
    3 augustus 2021
    Leuk geschreven Nico. Het waren superdagen. We ( met name jullie) mogen trots op onszelf zijn met 279 km in de benen!
  3. Frieda:
    10 augustus 2021
    Geweldig goed gedaan hoor! Leuk om te lezen.💪👏